تبلیغات
جوانان خیّر ایران - بانكداری الكترونیكی


     بانكداری الكترونیكی جوانان خیرامروزه جهان هر روز در حال تغییر و تحول است و متغیر جدید از یک نقطه به سرعت در سطح جوامع مختلف انتقال و توسعه می یابد به خصوص متغیر هایی که ابزار مبادلات پولی و مالی هستند و در بستر ایجاد شده بعنوان دنیای مجازی ،نقل و انتقال فیزیکی و حضوری بخصوص مبادلات اطلاعاتی و پولی از نقطه نظر زمان ،هزینه و ابعاد دیگر امکانپذیر نیست .
معیار ها نیز در مبادلات مجازی نسبت به مبادلات فیزیکی متفاوت است ، در بانکداری سنتی میزان انباشته پول در یک دوره زمانی اهمیت دارد در حالی که در بانکداری الکترونیکی گردش پول تعیین کننده است از نقطه نظر هزینه نیز بانکداری سنتی قابل کنترل نیست ،به طور مثال در حال حاضر در ایران سالانه بطور متوسط 15 میلیون دلار صرف چاپ اسکناس می شود ،عمر اسکناسها بطور متوسط نهایتاً دو سال است و سالانه یک میلیارد و دویست میلیون برگه اسکناس فرسوده سوزانده می شود در صورتیکه سهمیه این هزینه ها می توانند در چرخه بانکداری الکترونیکی بصورت سرمایه گذاری باعث ارتقای سطح خدماتی و صرفه جویی در هزینه ها شوند ...

تعریف بانکداری الکترونیکی
*امکان سرویس گیری مشتریان از خدمات بانکی بتوسط درگاهیهای الکترونیکی بدون نیاز به حضور در بانک
*ارائه خدمات و عملیات بانکی به مشتریان از طریق ابزارهای الکترونیک به مشتریان بطور سیال « در منزل، هنگام مسافرت ،در دفاتر، در طول 24 ساعت و ... »
*استفاده مشتریان از اینترنت که زیربنای بانکداری مجازی می باشد، در جهش اخیر تکنولوژی، عملیات پولی و مالی بتوسط اینترنت از بقیه درگاهیها رو به افزودن است به طویکه زیرساخت بانکداری مجازی محسوب می گردد .
از نقطه نظر زمانی با توجه به مبادلات جهانی و ترافیک ارتباطات منطقه ای تبادلات فیزیکی به روش سنتی که مشتری مراجعه به شعبه ای که شماره حساب مربوط به وجه واریز یا پرداخت در آن باشد امکانپذیر نیست و تصور این باشد که یک بانک با توسعه فیزیکی شعبات در سطح جغرافیائی بتواند مشکل را حل نماید به دلایل ذیل امکانپذیر نیست:
*کندی روند امور مالی و بانکی
*اتلاف وقت و زمان
*ایجاد ترددهای مشتری و افزایش ترافیک شهری
*فرسایش روحی و هزینه روانی برای مشتریان
*عدم حفظ عوامل رقابتی
*نیازهای جدید مشتریان
*حفظ مشتریان موجود و جذب مشتریان جدید
*بکار بردن شیوه های جدید رقابت
*تغییر پذیری در شرایط متغیر اقتصادی
*پذیرش تغییرات شرایط بین المللی
*پیوستن به شبکه های تجارت آزاد
*پذیرش تکنولوژی های موثر در خدمت سرویس دهی
*پذیرش تغییرات بازارهای پولی و مالی
*پذیرش رشد مدیریت بانکداری و بکارگیری شیوه هایی که نیاز ها را جوابگو باشد
*عدم ایجاد امکان حجم بالای تراکنش ها در واحد زمانی
*عدم صرفه جوئی در زمان
*عدم صرفه جوئی در هزینه ها
*عدم سرعت بالای ارائه سرویس

با توجه به موارد فوق بستر الکترونیکی برای تراکنش های بانکی از ضروریات است که تکنولوژی فناوری اطلاعات موتور اصلی آن تحولات می باشد ،

و با توجه به معیارها و شاخصه های عنوان شده در بانکداری الکترونیکی که سرویس دهی غیرحضوری می باشد ، ما جوانان خیر از مدیران موسسه خواهشمندیم تا هرچه سریعتر نسبت انجام این مهم اقدام نمایند. أن شاءالله...


جوانان خیر به زبانهای دیگر
صفحات سایت
تعداد کل صفحات : 0